9 Haziran 2014 Pazartesi

Salyangoz Dantel Örtü (8)

   Dantel sabırla ve itina ile yapılması gereken bir el işidir. Desenler ilmek ilmek işlenir. Bazı örneklerin bitmeden hiç bir güzelliği yoktur. Bazen yapılan küçük bir hata tekrarlara ve moral bozukluklarına sebep olur. Kimisi motif motif işlenir, kimisi tek bir parçadan oluşur.
   Çok sık dantel oyası yapmam.Ama tığı elime aldığımda da günlerce, haftalarca zevkle işlerim.  İlmek ilmek, sabırla yapılan el işleri bana huzur veriyor. Hikaye yazıyor gibi hissediyorum kendimi...Sonra karşısına geçip uzun uzun seyrediyorum. Her bakan için farklı bir hikaye anlatır ama  benim okuduğum gibi okuyamaz hiç kimse...
  20'li yaşlarımın sonunda yaptım bu örtüyü. Yaptığım dantel işleri arasında en sevdiğim model budur. İki adımda örülür. Salyangoz modeli olarak geçse de, benim için dengeleri temsil ettigi için denge modelidir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder